Što je to OTA rangiranje?

Rangiranje na online turističkim agencijama (OTA) predstavlja način evaluacije smještajnih objekata temeljen na kvaliteti i potpunosti njihovog tekstualnog i vizualnog sadržaja. Ocjene se koriste kako bi se odredio rang hotelima i privatnom smještaju prema različitim faktorima:

  • Potpunost profila
  • Recenzije
  • Stope konverzije

Međutim, svaki OTA koristi vlastite kriterije za rangiranje hotela i često mijenja strategije, što otežava hotelijerima prilagodbu. Evo 5 konkretnih savjeta kako poboljšati svoje rangiranje i povećati prihod:

#1 Pronađite pravu kombinaciju OTA platformi s kojima surađujete

Važan prvi korak je osigurati da koristite pravu kombinaciju OTA platforma. Biti prisutan na različitim booking stranicama omogućuje vam da dosegnete različite ciljne skupine gostiju. Broj OTA platformi je znatno porastao u kratkom vremenskom razdoblju, a mnogi od njih privlače specifične skupine gostiju s posebnim željama. Posvetite vrijeme istraživanju različitih web stranica te surađujte s onima koje najbolje odgovaraju vašem objektu. Biti prisutan na pravim platformama osigurava maksimalni interes posjetitelja i rezultira boljom pozicijom za vas.

S Cubilisom možete birati između više od 200 booking stranica. Pomoću Channel Managera možete jednostavno pristupiti svim povezanim OTA-ovima s jednog centralnog mjesta.

S Cubilisom možete odabrati više od 200 OTA platformi

#2 Ažurirajte svoje profile

Važno je pravilno upravljati svojim profilima i redovito ih ažurirati. OTA platforme kažnjavaju profile koji nisu dugo ažurirani. Korištenje fotografija niske kvalitete ili oglašavanje soba koje nisu ni blizu pravom izgledu vam može naštetiti. Također, imajte na umu obvezu pariteta cijena; Booking.com će pozitivno rangirati smještaj ako je cijena na njihovoj web stranici najniža. Stoga pratite svoje vlastite cijene i cijene konkurencije. Što su vaši oglasi bolje ažurirani, to je veća vjerojatnost da ćete primiti više rezervacija i poboljšati svoje rangiranje na OTA platformama.

#3 Prikupljajte i odgovarajte na recenzije

Recenzije često igraju ključnu ulogu pri rangiranju na OTA platformama. Hoteli i privatni smještaji s mnogo pozitivnih recenzija nagrađuju se boljim pozicijama. Stoga ne zaboravite zamoliti goste da ostave recenziju. Možete ih čak i nagraditi za recenziju, primjerice besplatnim pićem. Naravno, to hoće li recenzije biti pozitivne ovisi o kvaliteti usluge i boravka. Bez sumnje, uvijek je važno težiti najvišim mogućim standardima za svoj smještaj.

Nakon što su recenzije objavljene, kao vlasnik hotela, još uvijek imate određenu kontrolu. Odgovaranje na pozitivne, ali posebno na negativne recenzije, ključno je. Takvim pristupom pokazujete OTA platformama da ste aktivni korisnik, a potencijalni klijenti će vas smatrati pouzdanijim. Također je dobar način da pratite puls vašeg smještaja, te da otkrijete i riješite potencijalne probleme na vrijeme. Sve to doprinosi da budući gosti dobiju što bolje iskustvo. Ta pozitivna iskustva, pak, dovode do pozitivnih recenzija i boljeg rangiranja na OTA platformama.

Prikupljajte i odgovarajte na recenzije

#4 Smanjite otkazivanja

Dobivanje velikog broja otkazivanja također se odražava na vašem položaju na booking stranicama. Stoga razmislite o čvrstoj politici otkazivanja prije nego što ponudite svoju dostupnost na različitim kanalima. Pokušajte biti, ni previše fleksibilni, ali niti previše strogi. To će vam pomoći da se prilagodite različitim situacijama i dobite više potvrđenih rezervacija preko OTA platformi.

Što možete učiniti? Prvo, važno je razumjeti zašto ljudi otkazuju. Skupljajte i analizirajte razloge i saznajte kada dolazi do tih otkazivanja. Je li to upravo prije njihova dolaska ili nekoliko dana unaprijed? Je li to zbog treće strane ili zbog prekomjernih rezervacija? Ove informacije mogu vam pomoći smanjiti otkazivanja u zadnji trenutak. Na taj način možete održati dosljednost u svojim rezervacijama i povećati popunjenost soba, što svakako pomaže vašem položaju na OTA platformama.

#5 BEO algoritam

Iako ovi savjeti mogu biti korisni, ostaje teško zaista razumjeti položaj vašeg smještaja pri rangiranju na OTA platformama. Zbog toga je konzultantska tvrtka Loreca razvila jedinstveni algoritam koji automatski postavlja vaš smještaj što je više moguće na OTA platformama. Loreca je prva tvrtka koja koristi BEO ili optimizaciju sustava za rezervacije: tehniku za postavljanje smještaja što više na web stranicama za online reyervaciju smještaja.  

Algoritam se temelji na parametarskom istraživanju koje je proučavalo utjecaj raynih parametara na OTA platforme. Ukupno je proučeno 951 parametar. Iz tih parametara, Loreca je odabrala 100 parametara sa značajnošću od 80% ili više. Na taj način, Loreca je pronašla idealnu kombinaciju za optimizaciju smještaja.

BEO se može primijeniti na platformama kao što su Booking.com, Airbnb, Agoda, Expedia i mnoge druge web stranice za rezervacije. Algoritam pruža prosječno povećanje prodaje od 24%. Nedavno je Cubilis sklopio partnerstvo s Lorecom, što nam omogućava da ponudimo svojim klijentima još bolju uslugu i podignemo njihovu online vidljivost na višu razinu.

Želite li saznati više?

Koristite li već svoj Cubilis Channel Manager u potpunosti, ili imate dodatnih pitanja? Uvijek nas možete kontaktirati putem priloženog obrasca.